Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Programovatelní nelidští aktéři - analýza sociotechnické imaginace geeků
Michalik, Tadeáš ; Fabuš, Pavol (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Marie (oponent)
V tomto kvalitativním výzkumu jsem analyzoval dvě diskuse počítačových geeků, vztahující se k možnosti uplatnění distribuované verzovací platformy GiHub v legislativním procesu. V teoretické části jsem se zabýval standardním pojetím technologií na Západě a alternativními sociálními teoriemi technologií. Dále jsem situoval geeky do odpovídajícího politického kontextu. Geekové se definují na základě svého vztahu k počítačovým technologiím, sami je programují a jsou kolektivně jejich autory. Ve výzkumné části analyzuji jejich diskusi z pohledu sociotechnické imaginace, abych zjistil, jakým způsobem rozumí artefaktům, které vytvářejí, jak se skrze technologie vztahují ke společnosti a jakou roli v jejich politice technologie hrají. Skrze zkoumání sociotechnické imaginace se pak pokouším propracovat k jejich předporozumění světu a zjistit, jakým typem aktéra pro ně technologie jsou. Tato zjištění dávám do kontextu se standardním přístupem k techologiím a nastiňuji změny, které se oproti standardnímu narativu objevují. Zároveň analyzuji procesy, které se v sociální imaginaci geeků odehrávají, když se snaží o propagaci vlastních forem spolupráce skrze fetišizaci technologií.
Programovatelní nelidští aktéři - analýza sociotechnické imaginace geeků
Michalik, Tadeáš ; Fabuš, Pavol (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Marie (oponent)
V tomto kvalitativním výzkumu jsem analyzoval dvě diskuse počítačových geeků, vztahující se k možnosti uplatnění distribuované verzovací platformy GiHub v legislativním procesu. V teoretické části jsem se zabýval standardním pojetím technologií na Západě a alternativními sociálními teoriemi technologií. Dále jsem situoval geeky do odpovídajícího politického kontextu. Geekové se definují na základě svého vztahu k počítačovým technologiím, sami je programují a jsou kolektivně jejich autory. Ve výzkumné části analyzuji jejich diskusi z pohledu sociotechnické imaginace, abych zjistil, jakým způsobem rozumí artefaktům, které vytvářejí, jak se skrze technologie vztahují ke společnosti a jakou roli v jejich politice technologie hrají. Skrze zkoumání sociotechnické imaginace se pak pokouším propracovat k jejich předporozumění světu a zjistit, jakým typem aktéra pro ně technologie jsou. Tato zjištění dávám do kontextu se standardním přístupem k techologiím a nastiňuji změny, které se oproti standardnímu narativu objevují. Zároveň analyzuji procesy, které se v sociální imaginaci geeků odehrávají, když se snaží o propagaci vlastních forem spolupráce skrze fetišizaci technologií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.